Saturday, November 6, 2010

Basics O Hacking: Part1-Prolougue

For the first time, aku nak buka satu label baru, which is ICT.
Anything ICT related, aku letak atas post ICT, yang mengcover computer and technology dari hardware ke software. for future, im going make basics tutorial for GIMP.

Maka, tanpa bercakap panjang lebar lagi,first post mengenai ICT, guess what? HACKING!

Ya, memang ramai yang teruja sangat camner che-er leh hack sekolah punya computer kat libary ngan curi wi-fi opis. Diorang teringin sangat nak tahu. So here it is! Basics O Hacking (bleh wat buku nih). Daripada curi wi-fi jiran sampai curi duit daripada bank (nota: mencuri itu berdosa, dan aku hampir kena track oleh maybank).

For the tutorial, I shall tell you the disclaimer for this tutorial to avoid any miserable confusion.
Aku tak nak korang libatkan aku bila korang masuk lokap. Aku tak nak ikat jamin, nor temankan korang dalam jail. Sendiri buat sendiri tanggung. Tutorial ni dibuat agar korang paham betapa bahayanya dunia teknologi sekarang dan academics purposes, and of course, to play some small pranks to others. Oh yeah, im gonna teach you to peek person using their webcams!

First, kena paham, hacking apa?

Hack boleh dibahagikan kepada tiga (bagi aku), that is hack hardware, hack network, hack computer dan hack software. Aku cuma akan ajar hacking networks dan computer. Yang lain, google sendiri lah ye?
Hacking networks adalah yang paling fun untuk belajar, sampai korang boleh corrupt computer bilik kebal su peperiksaan, asalkan koang dalam talian (network) yang sama. Takyah amik periksa lagi!

Basics O Hacking memerlukan korang guna satu software ni, yang cukup lengkap. Sebenarnya, command line dah cukup, tapi software ni dah lengkap dan mudah difahami. Introducing, Cain and Abel.

For part 2 , aku akan ajar korang install software ni, yang memerlukan ketelitian yang AMAT tinggi. So until next week, kita berjumpa lagi!

2 comments:

  1. haha..ak hack cara pling snang..damping dgn cikgu ke mne2..insya-Allah..stu ari dye akn tsasul gak ckp psword network skola....lalala...

    ReplyDelete
  2. @aku insan biasa
    Aku bukan jenis mulut manis laaa :(
    LOL

    ReplyDelete