Sunday, November 28, 2010

5 Selebriti yang aku benci

Penafian: list ini bertujuan untuk menulis idea dan penilaian yang dilakukan oleh aku sendiri. Tak puas hati? Sila komen;)

Tempat kelima: Kesha

Tema yang dibawakan adalah GARBAGE CHIC. Oh, anda memang GARBAGE, terima kasih

Aku tak suka betul lagu minah ni. Kalau nak tahu, setiap lagunya di-synth dengan autotune, sejenis skil bidang music menukarkan pitch dan ton suara yang tidak dapat dicapai oleh manusia. Maka, kesemua peminat Kesha, hanyalah peminat yang lansung tidak dapat membezakan suara manusia dan suara komputer. Saya nak tanya kepada pembaca, anda suka suara tiruan? Jawab ya jika anda terlalu bodoh menikmati muzik sebenar. Fuck kesha.

Anda tak tahukah bahawa kesha ni seorang 'whore', sluggish dan menambil arak yang banyak?

Tempat keempat: Ahli Fiqir
Ripoffs of Black Eyed Peas. Bullshit

Aku tak pasti dengan ejaan nama kumpulan 'rapper' malaysia ini. Tapi satu benda yang pasti, aku benci kumpulan ni. Lagu 'Papa Jahat' yang didendangkan oleh mereka mendapat sambutan hangat, sehingga mendapat tempat pertama dalam carta era dan hotfm. Industri muzik Malaysia yang hancur, disebabkan oleh pemuzik pemuzik bergenre melayu rap seperti mereka. Kebanyakan lagu yang aku dengar daripada Ahli Fiqir mesti ada empat elemen ini:
1.tiada makna atau penekanan
2.suara tidak merdu
3.menggunakan perkataan cliche yang berulang ulang
3.rap melayu, yang memang tak best.

Bayangkanlah, orang inggeris nak buat zapin, boleh ke? Benda yang sama berlaku pada orang melayu meniru nyanyian rap inggeris. Lagu papa jahat yang dihebohkan di malaysia, menunjukkan pendengar muzik tanah air hanya mementingkan rentak, poplariti dan paras rupa pemuzik tersebut. Lainlah kalau nak bincangkan Siti Nurhaliza, cun+suara sedap. Cukup untuk menilai awek ni penyanyi terbaik tanah air. Sayangnya, beliau dah kawin.

Tempat ketiga: Oprah Winfrey
Saya perjuangkan hak wanita dengan memberi KERETA kepada mereka yang SUDAH BERKERETA,
dan saya benci poligami (ehem) islam (ehem) poligami sebab kejam kepada wanita.


Walaupun aku kutuk minah ni, minah ni tetap wanita yang terkaya di dunia. Aset keseluruhannya menunjukkan beliau bernilai lebih1 billion us dolar, lebih mahal daripada Malaysia. Show beliau Oprah, mendapat sambutan hangat di US, dan aku benci talk show, termasuk MHI dan WHI, Selamat Pagi Malaysia. Minah ni juga pernah bagi setiap penoton live studio, kereta. Setiap penonton. Sebab itu aku benci Oprah. Penekanan hak asasi wanita dilaksanakan dengan memberi kereta percuma. Butoh.

Kita buat pengiraan mudah:
120 penonton (standard studio capacity) X 5000$ ( sebuah kereta)

=600000$.
Enam ratus ribu dolar amerika dihabiskan dalam satu program. Persoalannya ialah, semua penoton kau tu, miskin ke? Hal ini telah dibangkitkan dimana, kebnyakan penotonnya ialah golongan atasan dan TELAHPUN berkereta. Tak mungkin penonton tak berkereta datang ke studio Oprah ini.

Mari kita fikir secara logik akal, Oprah ni memperjuangkan 'hak asasi' wanita yang 'terancam' seperti penderaan dan 'tidak dapat memegang jawatan' tinggi. Satu hal tentang hak asasi wanita ni, aku nak sentuh tentang koc wanita di KTM, aku akan tulis dalam entri seterusnya.

Kembali tentang kereta, anda tidak rasa apa yang Oprah buat dalam program televisen tersebut, satu perbutaan mengaburi para penoton, dan mencari publisiti melalui kaca tv di seluruh dunia. Ini bukan sahaja mencetuskan hasad dengki wanita, tetapi juga membazirkan wang pada masa yang sama mengabaikan hak asasi wanita, iaitu golongan ibu tunggal yang memerlukan wang. Oprah hanya menunjukkan kebjikan, kepada mereka yang tIDAK memerlukan bantuan, dan mendapat publisiti sehingga menjadi antara orang yang paling berpengaruh di dunia. Aku benci minah ni.

Naib johan: Justin Bieber


Aku benci justin bieber. Aku suka lagu beliau, tetapi benci cara mamat ini mendapat publisiti yang meluas. Bermula dengan saluran peribadinya di Youtube, Justin memuatnaik lagu-lagu yang dinyanyikan semasa jamuan di sekolah. Menariknya, suaranya lansung tidak sesuai, terlalu kebudak-budakan. Tetapi, biasalah bagi perempuan, mereka menganggap justin ini seorang yang comel dan suara belum matang sebagai daya penarik. Lancau. Aku tak faham citarasa perempuan dalam muzik.

Tidak dinafikan, aku suka lagu justin bieber. Lagu 'I Need Somebody To Love' bersama Usher dan 'Baby' bersama Ludacriss amat bermakna bagi aku. MAKNA lagu itu yang jadikan lagu itu menarik, tetapi aku benci suara mamat ni nyanyi. tersebut. Diulang, aku benci suara justin bieber, yang berlagak comel dan diminati ramai.

Kenapa anda, pembaca blog meminati Justin Bieber, sampai jadikan gambarnya sebagai latar belakang pc dan telefon bimbit. Mukanya jijik dan memakai lipstick sepanjang masa. Dan mamat ni suka sangat langgar pintu. Bodoh.

Dan tiba masanya...
*drum roll*
Johan: Adam Lambert



Terkenal dengan konsep Glam, warna ungu yang melambangkan homoseksualiti, mendapat sambutan hangat daripada seluruh dunia. Pakaian kegemarannya ialah:

Lipstick hitam
Baju gothic
Seluar ketat
Bertindik
Condom?

Lagu beliau, 'Ive I Had You' antara lagu top yang dimainkan di stesen muzik tempatan. Video muzik bagi lagu ini turut memaparkan adegan-adegan seksi dan romantik dengan hubungan sejenis. Sejenis?

Adam Lambert merupakan seorang selebriti pertama mengadakan hubungan intim dengan lelaki (gay) dan aku berani bet, beliau homoseksual paling terkenal pada masa kini.
Aku tak suka hubungan sejenis. Seronok ke? Dan yang lebih memeningkan kepala otak aku ni, kenapa fan-fan beliau adalah golongan normal bukan gay, bukan lesbian. Weyh, takkan nak kahwin dengan gay kot?
Para wanita mahu teman lelaki mereka, curang sebab gay? 
Anda tak mahu jadi orang yang pertama kena 'dump' sebab LELAKI lain


Antara resepsi yang aku terima, adam lambert mempunyai suara yang sedap dan genre synth-pop yang dibawakan adalah baru. Fuck synth-pop. Korang tahu ke synth pop tu apa? Synth pop adalah gabungan bunyi rock, trance dan pengbahsuaian bunyi melalui komputer. Tolong baca semula bahagian kesha, kenapa aku benci genre ini.

Golongan homoseksual tak layak hidup, tiada kehidupan, tida keinginan sebenar, dan seorang yang menjijikkan. Dan, lagunya lansung tiada makna, lagu tiruan mengaburi pendengaran manusia masa kini.

Lima selebriti yang aku benci. Anda?

1 comment: