Wednesday, June 1, 2011

Strong, deep and dark comic to read

Hari ini aku nak kongsi dengan readers semua tentang satu komik nih. Bukan sebarang komik seperti Eyeshield 21, Under 18 dsb, tapi komik yang AMAT SERIUS. Sebelum itu:

AWAS! KOMIK INI ADALAH RATING "PARENTAL GUIDANCE". MEMPUNYAI MAKSUD YANG AMAT MENDALAM, MEREKA YANG TIDAK BOLEH MENERIMA LAWAK STEROTYPE, LAWAK KASAR ATAU KOLOT SILA KELUAR SEKARANG. DINASIHATKAN PEMBACA 12 TAHUN KE BAWAH MENDABAT BIMBINGAN DEWASA KETIKA MEMBACA. 

Jangan risau, ini bukannya komik ero dan tiada lansung nilai pornografi.

CLARISSA COMIC
Pelukis: Deep Fried, 2011

Bagi mereka yang memang biasa di laman 4Chan atau Reddit, komik ni memang popular. Komik ni mengisahkan seorang budak bernama Clarissa, yang giler babi tahap gaban pendiam. Semua punca ayahnya yang...melakukan ganguan seksual "sexual harassment". Cerita ni memang menyentuh hati aku, bila baca je mesti terdetik hati aku:

Kejamnya dunia.
Apesal la ade orang cenggini.
Aku benci child abuse.
Sumpah komik ni giler

Komik ni overall best giler la, sifat yang agak matured (aku tak minat komik sengal dan childish). Mungkin some readers taidak boleh terima intipati mesej. But still, komik ini ade seribu satu mesej. Komik ni drawing  sempoi tapi still menraik untuk dibaca.
Cerita ni baru start nak jadi siri pada tahun 2011, so cuba-cuba try google cari episod lain.

Lagi satu komik dalam siri Clarissa boleh dibaca di SINI

1 comment: